Heb je een Bol.com cadeaukaart, maar het lijkt erop dat je kaart is geblokkeerd? Als eerst willen we zeggen: bewaar je rust. Wij hebben alles op een rijtje gezet voor jou om erachter te komen wat nou precies het probleem is en hoe je dit oplost. Lees verder om erachter te komen wat je kunt doen…

Mijn kaart lijkt geblokkeerd: Hoe komt dit?

Er zijn allerlei verschillende oorzaken die kunnen leiden tot het (tijdelijk) blokkeren van je cadeaukaart. Wij zetten alle opties op een rijtje zodat je rustig uit kan zoeken wat nou precies het probleem is. Daarbij zetten we ook erbij hoe je dit probleem kan oplossen. Vaak is het zelfs simpel een kwestie van geduld tot een storing of een foutmelding tijdens je bestelling zichzelf oplost.

Algemeen: Wat doe ik als mijn Bol.com cadeaukaart niet geactiveerd kan worden

  • Stap 1: Ga naar de saldochecker van Bol.com. Deze kan je vinden op deze pagina.
  • Stap 2: Neem contact op met de klantenservice van Bol.com. Tegenwoordig kan je heel makkelijk via een chat contact opnemen zonder de eindeloze belletjes.
  • Stap 3: ga bij jezelf na of je wellicht per ongeluk de informatie op je cadeaubon met iemand hebt gedeeld. Soms gebeurt het zelfs dat mensen een foto maken van de cadeaubon en deze per ongeluk op het internet plaatsen.

Scenario 1: Je hebt je cadeaukaart gebruikt, maar er ging iets mis tijdens het bestellen

Het kan zijn dat tijdens het verwerken van je bestelling iets fout is gegaan vanuit Bol.com. Vervolgens blokkeert Bol.com jouw cadeaukaart tijdelijk om dit te verwerken en het bedrag terug te storten. In dit geval hoef jij je geen zorgen te maken. Als het langer dan een dag duurt voordat jij je kaart weer kan gebruiken, raden we je aan om contact op te nemen met de klantenservice.

Oplossing: Wacht 24 uur of neem contact op met de klantenservice als het probleem niet is verholpen.

Scenario 2: Je Bol.com cadeaukaart is verlopen

Controleer op de achterkant van je pasje of je cadeaukaart is verlopen. Als dat het geval is, ben jij je saldo helaas kwijt. Ook kunnen de cadeaubon voorwaarden van tijd tot tijd gewijzigd worden. Hier kan jij helaas niks aan doen.

Scenario 3: Jouw Cadeaukaart is gekocht via een illegitieme pagina/verkoper

Helaas komt het nog wel eens voort dat er een cadeaubon is gekocht via een illegitieme verkoper. Deze verkoper heeft dan niet het officiële recht om deze kaarten verkopen en dan heb je ook niet de garantie dat de kaart daadwerkelijk waarde heeft. Als je een cadeaukaart koopt, doe dat altijd op de officiële verkooppunten en verzilver deze vervolgens op de officiële pagina’s. Deel daarbuiten met niemand de gegevens op je pas. Zelfs niet als mensen zich voordoen als klantenservice. De officiële site van bol.com kan je hier vinden.

Op jouw succes!