Is er nu een storing bij Bol.com? Hier vind je het antwoord. Soms heb je van die momenten dat je niet helemaal weet of een storing aan je eigen internetverbinding ligt of dat de servers van Bol.com even niet meewerken. Is er op dit moment een storing bij Bol.com? Geen zorgen, vaak kunnen we met een paar simpele stappen erachter komen waar het probleem ligt en dit direct oplossen. Lees verder…

Stappenplan: Eerste hulp bij storingen

Met volgende simpele stappen gaan we erachter komen wat het probleem is en hoe we deze oplossen:

bol storing check hier de oplossing
  • Stap 1: Definieer je probleem

Ga naar de pagina van Bol.com en definieer je probleem. Ligt de website eruit? Blijft je winkelwagen leeg? Is er een betalingsprobleem? Soms helpt het vernieuwen van de pagina al!

  • Stap 2: Controleer je eigen internet verbinding

Een stabiele internetverbinding is essentieel voor het soepel laten lopen van een pagina zoals Bol.com.

  • Stap 3: Check de Huidige Storingen

Klik hier voor een actueel overzicht van storingen. Is er al een oplossing voor jouw doeleinden? Dan staat die erbij. Zo niet kijken we even verder naar de volgende stap.

  • Stap 4: Incognito Tablad

Door een incognito-venster te openen is het mogelijk om ervoor te zorgen dat geen oude cookies of processen jou verhinderen. Zo open je een Incognito tablad:

Voor Windows: Ctrl + shift + N

Voor Mac: Command + shift + N

Als je niet zo handig bent met sneltoetsen, kijk in de afbeelding hieronder:

bol storing - de oplossing
  • Stap 5: Maak een screenshot van jouw probleem

Mocht het probleem over een langere periode aanhouden, dan kan je een screenshot naar de klantenservice van bol sturen. Zorg ervoor dat het probleem, tijdstip en de URL duidelijk zichtbaar zijn in de screenshot. De klantenservice zorgt bijna altijd voor een snelle of duidelijke oplossing. Zorg er ook wel even voor dat je ingelogd bent.

  • Stap 6: Geduld

Als al deze stappen niet hebben gewerkt is het helaas een kwestie van geduld. Het probleem ligt niet aan jou maar waarschijnlijk een technische storing.

Hoe voorkom ik technische problemen bij mezelf?

Wanneer er geen storingen zijn, kan het zijn dat het probleem bij jou ligt. Hoe voorkom je dit?

  • Browsers bijwerken: controleer of jij je browser kan updaten.
  • Cookies en Cache regelmatig legen:  Leeg je cookies en ga terug naar Bol.com.
  • Hou je accountgegevens privé: Beveilig je account goed.
  • Werk niet op openbare internetverbindingen: Vermijd browsen op publieke verbindingen.

Op jouw succes!